Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Flash FW Klasické CRT, LCD, Plazma. Sat. karty.Pc karty.a vše kolem.

Moderátor: 005jon

Uživatelský avatar
vikino Ukraine
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 3131
Registrován: 13 srp 2009, 16:59
Bydliště: Slovakia
Dal poděkování: 9 poděkování
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od vikino »

Skylink podľa českého úradu klame, hrozí mu pokuta 196-tisíc eur

Skylink podľa českého úradu klame, hrozí mu pokuta 196-tisíc eur
Majitelia Skylinku podľa českého teleúradu klamú spotrebiteľov, keď im ponúkajú spoplatnenú službu ako bezplatnú. Hrozí im preto pokuta až päť miliónov českých korún.

BRATISLAVA, PRAHA. Satelitné služby Skylink a CS Link klamú zákazníkov, keď im ponúkajú balíček televíznych programov Gratis a lákajú ich tak na sledovanie televízie bez mesačných poplatkov, rozhodol Český telekomunikačný úrad (ČTÚ).

Obe satelitné služby totiž začnú od septembra vyberať servisný poplatok 1,20 eura mesačne.
Úrad v nej píše, že majitelia satelitných služieb využívajú voči spotrebiteľom klamlivú obchodnú praktiku: Služby ponúkajú v domnienke, že sú bezplatné, no v skutočnosti s nimi súvisí povinnosť platiť mesačný poplatok.

Úrad sa odvoláva na paragraf, podľa ktorého sa môže tovar či služba ponúkať ako bezplatná, no musí ísť o konečnú cenu vrátane dane a všetkých súvisiacich poplatkov.

Takéto ustanovenie má aj slovenský zákon o ochrane spotrebiteľa.
V Čechách čelí skupina M77 aj vyšetrovaniu tamojšieho protimonopolného úradu, Skylink s CS Linkom sú totiž dve najväčšie satelitné služby v krajine.

Antimonopolný úrad preto preveruje, či skupina M77 nezneužila svoju dominanciu, keď jednostranne zaviedla servisný poplatok.
Čítajte viac: ekonomika.sme.sk


Octagon SF8008 4k twin, oATV 7.1, Egami 10.1.
Uživatelský avatar
Radek Czech Republic
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 435
Registrován: 07 črc 2009, 10:37

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od Radek »

Nový článek na novinky.cz :

Lidi rozlítil poplatek za satelit, znovu vytahují antény

Tisíce lidí rozezlil dodatečný poplatek 29 korun měsíčně za satelitní televizi Skylink, která jim původně slíbila za jednorázovou investici několika tisíc korun bezplatné programy bez omezení. Poté, co o případu informovalo Právo, se naštvanost klientů mění ve vlnu nevole, a někteří už vytahují antény.

Podle vyjádření Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) však dodatečným poplatkem zákon porušen nebyl. Článek pod titulkem Češi se bouří proti chytračení s cenami byl v Právu zveřejněn 20. července, a jen na serveru Novinky.cz si ho zatím přečetlo přes půl miliónu lidí. Vyvolal ostré reakce.

„Poplatek je sprosťárna. Jeho zavedení znamená i možnost zdražování, jak se jim to hodí. Tak budeme mít na baráku klasickou anténu a příjem zadarmo,“ uvedl například Roman Pokorný z České Lípy.

K tomu, aby dodatečný poplatek mohla firma zavést a navíc si nárokovat další jednorázovou platbu 600 korun za výměnu karet, si musela změnit všeobecné obchodní podmínky.

„Složenka na zaplacení poplatku letěla do koše. Nebudu podporovat zlodějnu. Když jsem karty kupovala, je tam jasně napsané, že se hradí jedna platba a žádná jiná nebude. Štve mne, že jsem za vše dala téměř 15 tisíc,“ napsala Marie Kotrlová z obce Slatina.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) zasypávají stížnosti. Věc šetří pro podezření na klamání spotřebitele, ale vše nasvědčuje tomu, že nakonec z toho firma v tomto ohledu vyvázne.

M77 Group v šetření

Zároveň ale ČTÚ podal podnět k zahájení vyšetřování provozovatele Skylink – v Lucembursku registrované firmy M77 Group.

„Podali jsme podnět orgánům činným v trestním řízení, aby prošetřily, zda tím, že společnost M77 Group S.A. podniká na území ČR bez toho, že by zde měla zřízenu organizační složku, nedošlo k naplnění skutkové podstaty některého trestného činu,“ potvrdil Právu mluvčí ČTÚ František Malina. Mimochodem donedávna mluvčí nyní rovněž prošetřovaného poskytovatele kabelové televize UPC.

Jak dlouho bude správní řízení ve věci Skylink trvat, Malina neví. Už je ale podle něj zřejmé, že M77 Group samotným zavedením poplatku zákon neporušila.

Chytře skrytá sankce

„Jednostranná změna smluvních podmínek je přípustná za předpokladu splnění určitých povinností. M77 Group je splnila, takže zavedení poplatku nelze považovat za protiprávní,“ sdělil Malina. Zákazníky totiž tato firma minimálně měsíc předem, jak stanovuje zákon, o opatření informovala s možností ukončit službu.

„Je na rozhodnutí zákazníka, zdali bude nové obchodní podmínky akceptovat. Pokud ne, může od smlouvy bez sankce odstoupit,“ míní Malina. Což je argument jako z pohádky o chytré horákyni. Vyloženě sankci po vás sice Skylink nechce, potrestáte se ale případně sami. Tím, že poplatek, který se může kdykoliv zvyšovat, nezaplatíte, přijdete o několikatisícovou investici do přijímače. To již zákonu neodporuje, k tomu se už ČTÚ nevyjadřuje.

Byla to svobodná volba zákazníka, kterému se, pravda, v průběhu hry trochu změnila pravidla hry. Firma si totiž, když klienty lákala, předem nevyhradila možnost, že by někdy v budoucnu mohla službu zdražit servisním poplatkem.


Dreamsky NXP256 HD, SHOWBOX S-700 PVR (CSLink, SkyLink ICE), HomeCast S3000 CR (Gital), (9E,13E,19.2E,23.5E), par. 2 x 80 cm (Fe, Al), LNB Quad GT-QD40D, LNB Quad GI-204S Platinum X, EMP Centauri DiSEqC 8/1 P.168-W, DiSEqC Golden Interstar 4/1 GI-411
Uživatelský avatar
Radek Czech Republic
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 435
Registrován: 07 črc 2009, 10:37

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od Radek »

Jedna starší tisková zpráva z ČTÚ : http://www.ctu.cz/aktuality/tiskove-zpr ... cleId=9327

TISKOVÁ ZPRÁVA

ČTÚ prošetřuje servisní poplatek za satelitní televizní služby Skylink a CSlink

Praha, 25. června 2012.
Český telekomunikační úřad v součinnosti s dalšími orgány státní správy intenzívně šetří zavedení servisního poplatku u dosud bezplatného balíčku volných televizních programů, který nabízí satelitní televizní služby Skylink a CSlink.
Na zavedení poplatku oznámeného provozovateli obou televizních služeb si přímo na Českém telekomunikačním úřadu denně stěžují desítky nespokojených uživatelů. Další nezanedbatelný počet stížnosti pak Českému telekomunikačnímu úřadu postupuje Česká obchodní inspekce. Podněty přicházejí i od spotřebitelských organizací.

Z přijatých stížností vyplývá, že uživatelé se cítí být oklamáni především tím, že provozovatelé obou satelitních televizních služeb od samého počátku deklarovali tuto nabídku jako bezplatnou. Tedy, že uživatel nebude muset, vyjma jednorázové investice do pořízení přijímacího zařízení a dekódovací karty, do budoucna platit za příjem balíčku volných televizních stanic včetně programů ČT žádné poplatky. Uživatelé se rovněž cítí klamáni i tím, že po oznámení zavedení servisního poplatku jsou služby Skylink a CSlink nadále inzerovány a v ceníku služeb uváděny jako bezplatné.

Uživatelé dále namítají, že ačkoliv mohou smlouvu na poskytování těchto služeb bez dalšího vypovědět, jejich investice do pořízeného vybavení bude v případě odstoupení od smlouvy zcela znehodnocena. Mnozí z nich pak rovněž upozorňují, že z důvodu digitalizace televizního vysílání a z jejich pohledu nedostatečného pokrytí území signálem DVB-T, je užívání služeb Skylink nebo CSlink jedinou možností, jak mohou sledovat volně šířené televizní programy, především programy České televize. V neposlední řadě uživatelé vytýkají poskytovatelům obou služeb i zneužití jejich dominantního postavení na trhu.

Aniž by ČTÚ chtěl jakkoli předjímat výsledky probíhajícího šetření a případný další postup, nelze pominout, že popsaný krok provozovatelů vzbuzuje podezření
z porušení některých právních předpisů ČR, mimo jiné zákona na ochranu spotřebitele a zákona o elektronických komunikacích v části týkající se klamavých obchodních praktik.

Dosavadním šetřením ČTÚ bylo zjištěno, že stávající poskytovatelé služeb Skylink a CSlink, společnosti TradeTec, a.s. a Media Vision s.r.o. podaly v únoru letošního roku návrh na uskutečnění přeshraniční fúze se společností M77 Group S.A. se sídlem v Lucembursku. Tato společnost pak ode dne 15. června 2012 nabízí na území České republiky služby Skylink a CSlink svým jménem a smlouvy sjednané po tomto datu jsou již uzavřeny s touto společností. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční právnickou osobu, která na rozdíl od fúzovaných společností není zapsána v obchodním rejstříku České republiky ani nemá v České republice zřízenou organizační složku a oznámeno podnikání v oblasti služeb elektronických komunikací, ČTÚ si v dané věci, kromě jiného, vyžádá součinnost příslušných orgánů Evropské komise.

ČTÚ bude o svých dalších zjištěních a případných přijatých opatřeních veřejnost průběžně informovat.


PhDr. František Malina
tiskový mluvčí
Českého telekomunikačního úřadu


Dreamsky NXP256 HD, SHOWBOX S-700 PVR (CSLink, SkyLink ICE), HomeCast S3000 CR (Gital), (9E,13E,19.2E,23.5E), par. 2 x 80 cm (Fe, Al), LNB Quad GT-QD40D, LNB Quad GI-204S Platinum X, EMP Centauri DiSEqC 8/1 P.168-W, DiSEqC Golden Interstar 4/1 GI-411
Uživatelský avatar
Radek Czech Republic
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 435
Registrován: 07 črc 2009, 10:37

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od Radek »

Dnešní článek z novinky.cz.

Zákon upřednostňuje dodatečné poplatky firem před právy jejich zákazníků

Zákon v Česku chrání více dodatečné poplatky firem než zástupy zákazníků, kteří se jimi cítí být logicky oklamáni. Vyplývá to zjevně i z případu satelitní televize Skylink. Na začátku firma slíbila bezplatné programy bez časového omezení za jednorázovou investici do zařízení, a teď zavedla poplatek 29 korun měsíčně. Na její straně je už de facto i telekomunikační úřad.
Poté, co o případu informovalo Právo, tak na zpravodajském serveru Novinky.cz i v redakční poště začali čtenáři volat po tom, aby se zákazníci spojili a podali hromadnou žalobu. Právo tedy zjišťovalo, zda tito stěžovatelé mají před zákonem vůbec nějakou šanci, a zjistilo, že téměř nulovou.

Rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ), který ústy svého mluvčího pravil, že firma zákon neporušila, by sice mohl přezkoumat a teoreticky zvrátit Nejvyšší správní soud, jenže je otázkou, zda by se měl v českých zákonech u této záležitosti vůbec čeho chytit.„Klienti s hromadnou žalobou šanci nemají. Pokud poplatek nezaplatí, tak mohou být vůbec rádi, jestliže firma naopak nezažaluje je s cílem to od nich vymáhat. Tak je v podstatě nastavená legislativa,“ potvrdili Právu nezávisle na sobě dva soudci, kteří se zabývají obchodním právem. Jejich názor sdílí i další renomovaný právník.

Pár opatrných právníků-optimistů z pohledu klientů by se ale přece jenom našlo. „Myslím, že určité možnosti obrany, postavené na tom, že zákazník byl klamán, by se v tom přece jenom najít daly,“ míní pražský advokát Adam Batuna.Čtenáři v redakční poště poukazují, že nabídka firmy byla v podstatě jako veřejný příslib. „ČTÚ může nařídit provedení změny všeobecných podmínek, tak aby klienti nemuseli platit další poplatky, jsou-li klamáni,“ napsal Právu právník Lukáš Korych.

Hra o slovíčka

Jenže tak jednoduché to není; hraje se o každé slovíčko. Třeba tvrzení firmy a ČTÚ, že odstoupení zákazníka je bez sankce. Z hlediska zákona to pravda je, ale v praxi nikoliv. Klienti, pokud se novým podmínkám nepodvolí, totiž znehodnotí zařízení za několik tisíc.Provozovatel Skylinku, v Lucembursku registrovaná M77 Group, společně s ČTÚ argumentují, že firma splnila zákonné povinnosti, tedy minimálně měsíc předem o zavedení poplatku zákazníky informovala s tím, že mohou bez dalšího finančního plnění odstoupit.

Klienti rozezleni

„Je rozhodnutí zákazníka, zda nové podmínky akceptuje. Pokud ne, může odstoupit,“ hájí závěry ČTÚ jeho mluvčí František Malina. Ví, o čem mluví, neboť donedávna v podobných sporech s klienty hájil coby mluvčí zájmy firmy UPC, dnes rovněž prošetřovanou ČTÚ.I tento fakt, že za úřad, který by měl být nezávislý, veřejně mluví člověk, který donedávna tvrdě obhajoval telekomunikačního poskytovatele, se stal terčem ostré kritiky čtenářů.

Bouřlivá debata se strhla také na Facebooku. Skylink zde tvrdí, že příjem programů bude i po zavedení servisního poplatku bezplatný. „Vždy jsme prohlašovali, že bez poplatků je příjem programů, a to stále platí. Nabídka Gratis zůstává bezplatná. Poplatek, který zavádíme, je za služby spojené s příjmem satelitní televize,“ uvedl na Facebooku Skylink.„Srovnáte-li podmínky satelitní televize Skylink či CS Link s jinými platformami, zjistíte, že i po zavedení poplatku poskytujeme stále nejvýhodnější služby,“ reagoval Skylink.
Problém ale je, že lidé do satelitu a přijímacího zařízení Skylink pod příslibem programů zdarma bez časového omezení investovali několik tisíc, a firma si při nabízení přitom nevyhradila možnost, že časem i toto možná zpoplatní. Když nyní klienti s poplatkem nesouhlasí, nezaplatí ho, ale prvotní investici tak zcela zmaří.
Postoje Čechů, kteří na to reagují tak, že se vrátí k anténám, sílí. Jak vyplynulo z bleskové ankety Práva na Novinkách.cz, které se účastnilo přes 54 tisíc čtenářů, antény skutečně stále vedou. Používá je přes 36 % diváků. Necelých 34 % využívá satelit a kabelovku necelých 20 %.


Dreamsky NXP256 HD, SHOWBOX S-700 PVR (CSLink, SkyLink ICE), HomeCast S3000 CR (Gital), (9E,13E,19.2E,23.5E), par. 2 x 80 cm (Fe, Al), LNB Quad GT-QD40D, LNB Quad GI-204S Platinum X, EMP Centauri DiSEqC 8/1 P.168-W, DiSEqC Golden Interstar 4/1 GI-411
Uživatelský avatar
Radek Czech Republic
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 435
Registrován: 07 črc 2009, 10:37

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od Radek »

ČTÚ: M77 Group hrozí pokuty až do výše 25 milionů korun

Servisní poplatek, který zavádějí satelitní služby Skylink a CS Link, dále prošetřuje ČTÚ. Společnosti M77 Group, provozovateli obou služeb, hrozí pokuty až do výše 20 milionů korun. A to jsou vyčísleny jen pokuty od ČTÚ. Další může obdržet od antimonopolního úřadu."Počet stížností na zavedení servisního poplatku u dosud bezplatného balíčku volných televizních programů satelitních televizních služeb Skylink a CS Link stále roste. Český telekomunikační úřad jich k dnešnímu datu obdržel již stovky," říká František Malina, mluvčí ČTÚ."Úřad již po přijetí prvních stížností v prvé polovině června 2012 a po vyhodnocení skutečností zjištěných dosavadním šetřením, podnikl v rámci svých zákonem stanovených pravomocí maximum kroků směřujících k ochraně práv spotřebitelů," říká Malina.

"V prvé řadě zahájil se společností M77 Group S.A. správní řízení ve věci podezření ze spáchání správního deliktu klamavé obchodní praktiky ve smyslu ustanovení § 24 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. A to proto, že jmenovaná společnost s účinností od 1. 4. 2012 nabízí služby satelitní televize Skylink a CS Link, označené jako balíček GRATIS, resp. jako FREE neplacené programy, jako bezplatně dostupné. Jejich sledování bude přitom od 1. 9. 2012 podmíněno úhradou servisního poplatku, což odpovídá definici klamavé obchodní praktiky obsažené v Příloze č. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za spáchání označeného správního deliktu je možné podnikateli uložit pokutu až do výše 5 milionů Kč," popisuje mluvčí ČTÚ.

ČTÚ zároveň vyzval společnost M77 Group S.A., aby v souladu s příslušnými ustanoveními zákona o elektronických komunikacích oznámila zahájení své podnikatelské činnosti na území České republiky. "V případě, že tak společnost neučiní, bude s ní zahájeno správní řízení pro podezření ze spáchání správního deliktu ve smyslu ustanovení § 118 odst. 1 písm. a) a c) zákona o elektronických komunikacích, jehož se podnikatel dopouští tím, že podniká v oblasti elektronických komunikací bez řádného oznámení. Za tento delikt je možné podnikateli uložit pokutu až do výše 20 milionů Kč," říká František Malina.

"ČTÚ v této souvislosti rovněž podal Městskému státnímu zastupitelství v Praze podnět k prošetření skutečnosti spáchání trestného činu - že společnost M77 Group S.A. podniká na území České republiky, aniž by zde byla ona, či její organizační složka zapsána v obchodním rejstříku. Dle sdělení Městského státního zastupitelství byla věc postoupena k dalšímu šetření Policii České republiky," popisuje další kroky František Malina.

"V tom rozsahu, v jakém si spotřebitelé stěžují na zneužití dominantního postavení ze strany společnosti M77 Group S.A., postupuje Český telekomunikační úřad stížnosti k dalšímu vyřízení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. ČTÚ o vzniklé situaci rovněž vyrozuměl příslušný regulační orgán v Lucembursku se žádostí o prošetření konání společnosti M77 Group S.A. z hlediska lucemburského práva," uvádí Fr. Malina.

A konečně ČTÚ i nadále průběžně vyhodnocuje výsledky dosavadního šetření a shromažďuje podklady pro případné zahájení správního řízení ve věci změny smluvních podmínek obou služeb ve smyslu ustanovení § 63 odst. 5 zákona o elektronických komunikacích."Jakkoli ČTÚ citlivě vnímá rozhořčení stěžovatelů z postupu společnosti M77 Group S.A. jako pochopitelné, musí upozornit, že v současné chvíli nemá žádné přímé zákonné prostředky, kterými by mohl donutit společnost M77 Group S.A., aby od zavedení servisního poplatku upustila. Podle ustanovení § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je jednostranná změna smluvních podmínek možná, za předpokladu, že s ní je spotřebitel seznámen nejméně 1 měsíc před nabytím její účinnosti a spotřebiteli je dána možnost od smlouvy bez sankce odstoupit. Samotné zavedení servisního poplatku není z hlediska stávající právní úpravy v rozporu se zákonem o elektronických komunikacích," upozorňuje mluvčí ČTÚ.

"Další možnosti mají ovšem sami zákazníci. Svůj nesouhlas mohou projevit přímo vůči příslušnému podnikateli, a to jak samostatně, tak i společnou iniciativou. Mnoho případů z minulosti ukazuje, že právě takováto odezva veřejnosti může významnou měrou přispět i ke změně původního podnikatelského záměru provozovatele služby," dodává František Malina.Satelitní služby CS Link a Skylink mají stejného majitele M77 Group. Tato lucemburská mediální společnost se rozhodla k 1.9.2012 zavést tzv. servisní poplatek za příjem neplacených programů. Ten budou muset platit někteří diváci, kteří budou chtít sledovat jen neplacené stanice. Zákazníci s placeným balíčkem budou mít tzv. servisní poplatek již v ceně objednaných služeb.

redakce
parabola.cz
31.7.2012


Dreamsky NXP256 HD, SHOWBOX S-700 PVR (CSLink, SkyLink ICE), HomeCast S3000 CR (Gital), (9E,13E,19.2E,23.5E), par. 2 x 80 cm (Fe, Al), LNB Quad GT-QD40D, LNB Quad GI-204S Platinum X, EMP Centauri DiSEqC 8/1 P.168-W, DiSEqC Golden Interstar 4/1 GI-411
Uživatelský avatar
Radek Czech Republic
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 435
Registrován: 07 črc 2009, 10:37

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od Radek »

Odpověď ČTÚ na zahájení správního řízení.

Přeposílám odpověď ČTÚ, kterou mi zaslali na moji stížnost.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Dreamsky NXP256 HD, SHOWBOX S-700 PVR (CSLink, SkyLink ICE), HomeCast S3000 CR (Gital), (9E,13E,19.2E,23.5E), par. 2 x 80 cm (Fe, Al), LNB Quad GT-QD40D, LNB Quad GI-204S Platinum X, EMP Centauri DiSEqC 8/1 P.168-W, DiSEqC Golden Interstar 4/1 GI-411
Uživatelský avatar
vikino Ukraine
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 3131
Registrován: 13 srp 2009, 16:59
Bydliště: Slovakia
Dal poděkování: 9 poděkování
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od vikino »

"Skylink poplatkami poruší práva časti zákazníkov, SOI konať ale nebude


DSL.sk, 10.8.2012


Prevádzkovateľ satelitnej televíznej platformy Skylink zavedením tzv. servisného poplatku od septembra poruší práva časti svojich zákazníkov.

Vo svojom stanovisku o tom na základe svojich zistení informuje Slovenská obchodná inšpekcia, SOI.

Zavedenie poplatkov u doteraz bezplatnej služby, ktorá bola propagovaná ako bezplatná bez akéhokoľvek špecifikovaného obmedzenia, je problematické vo viacerých rovinách a môže potenciálne porušovať respektíve nedodržiavať rozličnú legislatívu.

U zákazníkov, ktorí si registrovali kartu Skylink od 1. marca 2008 do 1. októbra 2008, vtedy platné všeobecné obchodné podmienky podľa zistenia SOI nedovoľovali zmenu cenníka a teda zavedenie poplatku. Od septembra zavádzaný poplatok je tak v rozpore so všeobecnými obchodnými podmienkami, VOP, platnými pre týchto zákazníkov.

"Jedná sa o upieranie práva spotrebiteľa, ktorý mal predmetnú službu deklarovanú a garantovanú trvale bez poplatkov pri podpise zmluvy," informuje SOI.

Napriek tomuto zisteniu SOI vo veci nedodržania VOP konať priamo nebude. Podľa stanoviska SOI je totiž vecne príslušným luxemburský kontrolný orgán, keďže Skylink teraz oficiálne už prevádzkuje luxemburská spoločnosť M77 Group. SOI tak iba posunie zistenia príslušným orgánom do Luxemburska.

Aktualizácia: Podľa stanoviska Nadeždy Machútovej, ústrednej riaditeľky SOI, pre server DSL.sk postúpi SOI prvý prípad spotrebiteľa, ktorý si kartu registroval v roku 2008, v najbližšom čase a bude žiadať prešetrenie do štrnástich dní.

SOI zároveň informuje, že do Luxemburska priamo posúva zistené podklady vo veci podozrenia na nekalú ochodnú praktiku. Či dospela v tomto prípade k nejakým záverom neinformuje.

Zaujímavé v tejto súvislosti ale je, že Český telekomunikačný úrad zistil porušenie českého zákona o ochrane spotrebiteľa a použitie nekalej obchodnej praktiky, vec ale neposunul orgánom v Luxembursku a zahájil proti M77 Group vlastné konanie.

V súčasnosti zisťujeme stanovisko SOI a ČTÚ k otázke, prečo SOI posunula prípad do Luxemburska a ČTÚ tak spraviť nemusel.

Aktualizácia: Podľa stanoviska SOI pre DSL.sk je pre konanie podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady č. 2006/2004 rozhodujúce sídlo spoločnosti poskytujúcej služby a prípad musí posunúť do Luxemburska.


SOI preveruje aj podozrenie na klamlivú reklamu. K záverom ale zatiaľ neprišla a čaká na reklamné materiály od sťažovateľov, ktoré by explicitne službu Skylink označovali výrazmi ako navždy zadarmo alebo navždy bezplatne.

Podľa stanoviska Machútovej pre DSL.sk podľa posúdenia SOI známy reklamný spot na Skylink vysielaný v celoštátnych televíziách znaky klamlivej reklamy neobsahuje."



Octagon SF8008 4k twin, oATV 7.1, Egami 10.1.
alihen
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Příspěvky: 308
Registrován: 14 bře 2010, 09:15
Bydliště: LM

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od alihen »

aj tu je hra na slovicka...
chyba tam "NAVZDY"


Octagon SF8008 Twin 2x tuner DVB-S2X, 64GB SDcard, LG OLED 55" Enigma 2 OpenATV
Uživatelský avatar
Fishburn Czech Republic
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 1097
Registrován: 25 úno 2010, 19:52
Bydliště: v Cyberprostoru
Dal poděkování: 55 poděkování
Dostal poděkování: 14 poděkování

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od Fishburn »

fajn,
Ale podle čt to je jinak .. a nějak (kapříci přpluli) se dohodli na tom převest kartu na krtu čt (sice jen v cz ale to je jedno) tím za se porušilli zákon na ochranu spotřebitele a český telekomunikační úřad..zatím mlčí...

je to hnus... Pro někoho to je možné a pro někoho né.... :idea: :idea:


PS: Lidi bojujte otravujte dopisi emaili , tel.atd ......... :115:

:115: :115: :115:


AzBoxE.,SG2100,Par 90,1xTwinQuad , TV-Sharp 3D Ult
E2 OpenRsi 3.0 v.21.7.2013 CCcam 2.3,9.
Amiko Alien Min OpenATV 6.3,OSC r11438 sh4
Formuler F4 Turbo Combo hevc
OpenATV 6.4 ICE irdeto 0624 Oscam svn r11507+ CCcam 2.3.9 Aktive
Uživatelský avatar
vikino Ukraine
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 3131
Registrován: 13 srp 2009, 16:59
Bydliště: Slovakia
Dal poděkování: 9 poděkování
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od vikino »

"K dispozícii dôkaz, že Skylink priamo sľuboval bezplatné programy navždy

DSL.sk, 13.8.2012

Samotný prevádzkovateľ satelitnej platformy Skylink v minulosti svojim zákazníkom priamo sľuboval, že neplatené programy budú neplatené navždy.

Potvrdzuje to obal z karty Skylink Standard predanej na Slovensku, ktorý má server DSL.sk k dispozícii.

Na nálepke s číslom karty sa doslovne uvádza "V cene neplatené programy bez časového obmedzenia". Zároveň v sprievodných materiáloch dodávaných ku karte Skylink vymenúva neplatené televízne programy z jeho vtedajšej neplatenej ponuky vrátane okrem iného staníc Joj, Markíza, TA3, Óčko, Noe a Public TV.

Na rozdiel od iných ponúk satelitnej televízie s mesačným poplatkom totiž zákazníkom Skylinku neboli dotované prijímače a navyše si platili jednorazový poplatok za kartu. Služba tu bola predávaná jednoznačne v kontexte, že za vyššie počiatočné náklady získa zákazník možnosť sledovania bezplatnej ponuky navždy.

Krok nového oficiálneho prevádzkovateľa Skylinku, luxemburskej spoločnosti M77 Group, začala na Slovensku preverovať Slovenská obchodná inšpekcia. Tej sa podarilo napríklad odhaliť obdobie v roku 2008, z ktorého všeobecné obchodné podmienky neumožňujú zmenu cenníka.

SOI preveruje zavedenie poplatkov aj pre podozrenie z nekalej obchodnej praktiky a pre podozrenie na klamlivú reklamu. Podľa piatkového stanoviska pre server DSL.sk sa jej ale doteraz nepodarilo nájsť dôkazy a materiály, v ktorých priamo Skylink označuje ponuku ako navždy bezplatnú.

Práve obal z karty, ktorý má server DSL.sk k dispozícii, by mal byť takýmto dôkazom.

SOI ale vo veci priamo nekoná a konať nebude. Podľa stanoviska Nadeždy Machútovej, ústrednej riaditeľky SOI, pre server DSL.sk musí SOI prípad postúpiť príslušným orgánom v Luxembursku. V súčasnosti zisťujeme, prečo nekoná Telekomunikačný úrad respektíve ako je možné, že porušenie práv slovenských spotrebiteľov podľa slovenských zákonov poskytovaním služieb na Slovensku a pôvodne zakúpených od slovenskej spoločnosti by mali preverovať orgány v inej krajine."
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Octagon SF8008 4k twin, oATV 7.1, Egami 10.1.
Uživatelský avatar
Radek Czech Republic
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 435
Registrován: 07 črc 2009, 10:37

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od Radek »

Dnešní článek z novinek.cz.

S televizí Skylink se vedou další řízení, ale úřad poplatek zarazit nemůže

Český telekomunikační úřad oznámil, že zahájí další dvě správní řízení se společností M77 Group, provozovatelem satelitních TV Skylink a CSlink. Účtování dodatečného servisního poplatku ale zarazit nemůže, i když je zde vážně podezření z klamání spotřebitele. Tuto možnost, ve smyslu předběžného opatření, úřad podle svého mluvčího nemá.

Navždy zdarma se stává minulostí. Firma si začíná účtovat poplatek i u bezplatných programů.

Úřad se společností M77 Group S.A. již jedno správní řízení vede, a to od 18. 8. 2012 pro podezření ze spáchání správního deliktu klamavé obchodní praktiky ve smyslu příslušného ustanovení zákona o ochraně spotřebitele.

Jde o to, že miliónu diváků provozovatel sliboval základní programy zdarma, a teď mu mají odvádět v úhrnu stovky miliónů ročně.

František Malina, mluvčí ČTÚ"Právo spotřebitelů obrátit se v dané věci přímo na soud není současným postupem ČTÚ nijak dotčeno. Správní řízení, která ČTÚ se společností M77 Group S.A. již zahájil, nebo ta, která teprve zahájena budou, nejsou spornými správními řízeními ve smyslu zákona o elektronických komunikacích, v jejichž rámci by Úřad rozhodoval spor mezi podnikatelem a účastníkem," sdělil Právu mluvčí ČTÚ František Malina.

Tato správní řízení byla (nebo budou) podle něho zahájena z moci úřední pro podezření ze spáchání správních deliktů.

Výsledkem správních řízení, která ČTÚ se společností M77 Group S.A. zahájil, resp. zahájí, může být pouze uložení pokuty. Její výše může být maximálně 25 miliónů. Tolik zhruba firma vybere na dodatečném poplatku od diváků za pouhý měsíc.

"Žádné z těchto správních řízení nemůže vést k autoritativnímu zrušení servisního poplatku ze strany ČTÚ, ani uložení povinnosti k jeho vrácení spotřebitelům," dodal Malina.

ČTÚ zároveň zveřejnil přehled kroků, jaké dosud ve věci Skylinku učinil.

14. 6. 2012 Uskutečnilo se jednání mezi ČTÚ a Českou obchodní inspekcí, jehož obsahem bylo stanovení dalšího postupu v dané věci.
13. 7. 2012 Podáno trestní oznámení k Městskému státnímu zastupitelství, neboť uvedená společnost podniká na území České republiky v oblasti elektronických komunikací, aniž by zde byla zapsána v obchodním rejstříku, nebo zde měla zřízenu organizační složku.
13. 7. 2012 Postoupeny první stížnosti spotřebitelů na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (další stížnosti jsou ÚOHS postupovány průběžně podle toho, kdy je ČTÚ obdrží).
16. 7. 2012 Odeslání výzvy společnosti M77 Group S.A. ke splnění své zákonné povinnosti dle § 13 zákona o elektronických komunikacích,– společnost musí oznámit své podnikání v oblasti elektronických komunikací,
16. 7. 2012 Odesláno oznámení o zahájení správního řízení pro správní delikt dle ust. § 24 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele, pro klamavou obchodní praktiku,
18. 7. 2012 Doručením oznámení o zahájení správního řízení dle předchozího bodu společnosti M77 Group S.A. bylo zahájeno správní řízení s touto společností,
23. 7. 2012 O krocích ČTÚ byl informován lucemburský regulátor,
10. 8. 2012 Podán podnět na Generální finanční ředitelství.
10. 8. 2012 Odesláno oznámení o zahájení správního řízení pro delikt dle ust. § 118 odst. 14 písm. u) zákona o elektronických komunikacích za nedodržení informační povinnosti dle ust. § 63 odst. 6 tohoto zákona.
13. 8. 2012 Odesláno oznámení o zahájení správního řízení ve věci uložení sankce za správní delikt neoznámení komunikační činnosti podle § 118 odst. 1 písm. c) zákona o elektronických komunikacích.


Dreamsky NXP256 HD, SHOWBOX S-700 PVR (CSLink, SkyLink ICE), HomeCast S3000 CR (Gital), (9E,13E,19.2E,23.5E), par. 2 x 80 cm (Fe, Al), LNB Quad GT-QD40D, LNB Quad GI-204S Platinum X, EMP Centauri DiSEqC 8/1 P.168-W, DiSEqC Golden Interstar 4/1 GI-411
Uživatelský avatar
Radek Czech Republic
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 435
Registrován: 07 črc 2009, 10:37

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od Radek »

Peniaze za Skylink má vrátiť predajca satelitného prijímača
ekonomika.sme.sk

Ministerstvo odporúča ľuďom žiadať vrátenie peňazí za spoplatnenie. Šéf spotrebiteľského centra sa díva skepticky na to, či uspejú.
BRATISLAVA. Zákazníci Skylinku, ktorí si kupovali dekódovaciu kartu spolu so satelitným prijímačom a nechcú platiť za službu 1,20 eura mesačne, môžu žiadať od predajcu satelitnej techniky vrátenie peňazí za prijímač aj dekódovaciu kartu.
Takéto odporúčanie dalo ministerstvo hospodárstva zákazníkovi Skylinku, ktorý sa sťažoval na náhle spoplatnenie služby.
Satelitný prijímač bol totiž podmienkou na využívanie služieb Skylinku, argumentuje odbor ochrany spotrebiteľa ministerstva hospodárstva.

Zrušíte obe zmluvy

Úradníci sa odvolávajú na Občiansky zákonník. Podľa neho zmluva so Skylinkom a zmluva na kúpu prijímača sú vzájomne súvisiace kontrakty. „Zánik jednej spôsobuje zánik ostatných závislých zmlúv,“ tvrdia.Takýto postup platí len na zákazníkov, ktorí získali kartu so satelitným prijímačom. V ideálnom prípadne vrátia zariadenie s kartou predajcovi a ten im vráti sumu, ktorú zaplatili.Šéf košického Spotrebiteľského centra Miroslav Antoňák síce ministerstvu dáva za pravdu, no je skeptický v tom, či ľudia s vrátením karty uspejú. „Predajca je tretí subjekt, ktorý nemusí rešpektovať takýto výklad zákona,“ vraví Antoňák.Ministerstvo v takých prípadoch odporúča mimosúdnu dohodu či žalobu.Antoňák upozorňuje aj na praktické problémy takéhoto vrátenia: „Niektorí predajcovia satelitnej technicky mohli zaniknúť."
Úradníci v liste upozornili, že ich názor je nezáväzný. Oficiálne stanovisko má rezort poskytnúť v utorok.

Odporcov vypnú

U nás a v Česku má Skylink asi 1,7 milióna aktívnych zákazníkov. Ďalších 700-tisíc klientov využíva sesterskú kartu CS Link.
Slovenská obchodná inšpekcia minulý týždeň zistila, že časť zákazníkov by poplatok platiť nemala.
Obchodné podmienky služby medzi 1. marcom 2008 a 1. októbrom 2008 totiž nevyhradzovali zmenu cenníka.
Majitelia Skylinku zistenie nepopreli. Napriek tomu od zákazníkov žiadajú súhlas s novým poplatkom. S tými, ktorí poplatok neakceptujú, Skylink zmluvu zruší.


Dreamsky NXP256 HD, SHOWBOX S-700 PVR (CSLink, SkyLink ICE), HomeCast S3000 CR (Gital), (9E,13E,19.2E,23.5E), par. 2 x 80 cm (Fe, Al), LNB Quad GT-QD40D, LNB Quad GI-204S Platinum X, EMP Centauri DiSEqC 8/1 P.168-W, DiSEqC Golden Interstar 4/1 GI-411
Uživatelský avatar
Radek Czech Republic
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 435
Registrován: 07 črc 2009, 10:37

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od Radek »

Servisní poplatek se dostane i na obrazovky STV2

vydáno: 03.09.2012, 10:45 DNES! | autor: redakce

Slovenské veřejnoprávní médium RTVS (Rozhlas a televize Slovenska) / STV se bude v aktuálním vydání publicistické relace Občan za dverami věnovat i problematice servisního poplatku, který k 1.9.2012 zavedla společnost M77 Group, vlastník satelitních služeb Skylink a CS Link.

Satelitní služby CS Link a Skylink poskytovaly přístup k základním programům bez pravidelných měsíčních poplatků. Se změnou majitele obou platforem byl zaveden i tzv. servisní poplatek. Divák má platit 29,-Kč (v Česku), resp. 1,20 eur (na Slovensku) za příjem neplacených stanic.

Proti zavedení poplatku se objevila velká kritika a kompetentní úřady konají velmi vlažně. Mají vůbec lucemburskou firmu vůbec na dosah? Na tuto otázku bude hledat odpověď Občan za dverami.

Publicistickou relace Občan za dverami vysílá STV2 (Dvojka) ve středu 5.9.2012 ve 21:00 hodin.


Dreamsky NXP256 HD, SHOWBOX S-700 PVR (CSLink, SkyLink ICE), HomeCast S3000 CR (Gital), (9E,13E,19.2E,23.5E), par. 2 x 80 cm (Fe, Al), LNB Quad GT-QD40D, LNB Quad GI-204S Platinum X, EMP Centauri DiSEqC 8/1 P.168-W, DiSEqC Golden Interstar 4/1 GI-411
Uživatelský avatar
Radek Czech Republic
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 435
Registrován: 07 črc 2009, 10:37

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od Radek »

Přejmenování balíčku GRATIS na DIGITAL :106:

Česko-slovenská satelitní platforma Skylink informuje o změně názvu balíčku GRATIS na DIGITAL.

V souvislosti se zavedením Servisního poplatku jsme se rozhodli změnit název dosavadního balíčku neplacených progamů GRATIS na DIGITAL. Rozhodnutí jsme učinili na základě doporučení odborné i laické veřejnosti, která vnímala dosavadní název GRATIS jako zavádějící. Tato změna názvu však nic nemění na skutečnosti, že balíček programů DIGITAL je poskytován bezplatně všem uživatelům karet Skylink, kteří hradí Servisní poplatek případně předplatné placených balíčků.

PR M77 Group S.A.


Dreamsky NXP256 HD, SHOWBOX S-700 PVR (CSLink, SkyLink ICE), HomeCast S3000 CR (Gital), (9E,13E,19.2E,23.5E), par. 2 x 80 cm (Fe, Al), LNB Quad GT-QD40D, LNB Quad GI-204S Platinum X, EMP Centauri DiSEqC 8/1 P.168-W, DiSEqC Golden Interstar 4/1 GI-411
Uživatelský avatar
thebeno
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 25 črc 2011, 16:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Skylink a CS Link zavádějí servisní poplatek

Příspěvek od thebeno »

Neviem co to tu ty chytri pravnici pisu ze nemusime platit storno pokutu ked prestaneme SKYLINK pouzivat?:!
Co su uz uplne blbi?

Ved je to to iste ako ked idete do obchodaku
nakupite tovar za 100Eciek zaplatite zan pri pokladni a pri opusteni obchodaku od vas ochrankar zacne ziadat 2 Ecka za ochranu lebo inak nakup nebudete moc odniest a este vam laskavo povie ze ho mozte nechat v obchode a nemusite platit storno - namiest toho aby vam obchod vratil peniaze za nakup.

To je mozne snad len v Cesko-Slovensku!


:: TheBenO :: VU+DUO4KSE :: ex HD66se, ZgemmaH9Twin, XSPEED LX3, ET9000 :: parabola 85cm :: Quad Monoblok LNB :: Panasonic TV Viera ::
Odpovědět

Zpět na „CAM Moduly, Tv, Pc a Sat.Karty“